سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه می توان ترافیک سایت را بالا برد؟

با سلام و وقت بخیر خدمت شما عزیزان

بعد از راه اندازی وب سایت یکی از مواردی که دارای اهمیت بالایی می باشد، ترافیک سایت (بازدید کننده بالا) می باشد. داشتن ترافیک بالا در سایت می تواند کمک شایانی به کسب و کار ما کند که شامل نکات زیر می باشد.

  • ترافیک سایت به ما کمک می کند تا متوجه شویم در بازاریابی کسب و کار چگونه باید کار کرد.
  • برای تصمیم گیری در کار، دانش مشتری (بازدید کننده) را جمع آوری می کنیم.
  • جستجو بیشتر یعنی اعتبار سایت برای موتورهای جستجوگر
  • تولید منافع بیشتر، افزایش فروش و گرفتن مشتریان بیشتر

چه کار کنیم که وب سایت بازدید کننده بیشتری داشته باشد

در جهان 24/1 میلیارد وب سایت وجود دارد که باید گفت این یعنی رقابت با رقیبان خود، اما به یاد داشته باشید که شما در حال تلاش برای جذب همه کاربران اینترنت نیستید. هدف شما این است که افراد بیشتری را جذب کنید تا از وب سایت شما بازدید کنند.

در زیر چند مورد از راه های ساده که برای افزایش ترافیک سایت و بازدید کننده به شما کمک می کند را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهینه کردن تمام صفحات سایت

با دانستن علم سئو شما باید تمام صفحه های سایت را بهینه کنید کنید تا موتورهای جستجو (GoogleBingYahoo) هنگامی که کاربر کلمه یا متنی را تایپ می کند به سرعت صفحات سایت شما را در مقابل دید کاربر توسط موتورهای جستجوگر نمایش داده شود و شما جز اولین یا دومین صفحه ای باشید که کاربر آن را باز می کند. این شامل تولید محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان در جستجوی آن ها هستند و صفحه سایتتان با توصیف مختصر متن همخوانی داشته باشد تا مشتری به سرعت به سایت شما رجوع کند وسایت شما را مورد بازدید انتخاب کند. یک سایتی که به صورت مرتب سئو و بهینه شود به سرعت رشد کرده و ترافیک سنگینی در خود خواهد داشت. پس باید سایت را طوری بهینه کرد که تحت نیاز کاربر باشد نه موتورهای جستجوگر و این نکته را نباید فراموش کرد که بر اساس آمار، مشتری یکبار وارد سایت می شود و اگر ببیند در سایت به آن نتیجه دلخواه نمی رسد، سریعاً سایت را ترک خواهد کرد و سایتمان به مشکل بزرگی دچار می گردد.

Google search console

یک رویکرد دیگر برای ساخت ترافیک سایت استفاده از فهرست آنلاین می باشد. ما باید تمام اطلاعات سایت را به صورت یک فهرست آنلاین همیشه بررسی کنیم و تمام عیب و نقض های سایت را دریابیم و به سرعت آن را تصحیح کنیم.

Google Search Console یکی از ابزارهای قدرتمند می باشد که Google ارائه داده است. وقتی که سایت را ما به گوگل معرفی می کنیم، گوگل با در اختیار گذاشتن این ابزار به ما، می توانیم فهرستی از گزارشات روزانه یا هفتگی از سایت خود را دریابیم و به نقد و بررسی آن بپردازیم. ما با این ابزار گوگل می توانیم بدانیم مخاطب در سایت ما به دنبال چه بوده و توسط چه کلمه کلیدی وارد سایت ما شده است. می توان با استفاده از Google Search Console نقشه صفحات سایت را در گوگل ثبت کرد تا ربات های گوگل به سرعت و دقیق صفحات سایت ما را ایندکس کنند. پس حتما توجه به فهرست گزارشات سایت توسط این ابزار قدرتمند داشته باشید.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین شاید ساده ترین روش برای جذب بازدید کننده بیشتر در سایت باشد و وب سایت به سرعت ایندکس می شود.

شما باید با استفاده از رسانه های اجتماعی و تبلیغ در شبکه های اجتماعی همچون (گوگل پلاس، فیسبوک، توییتر، لینکداین،اینستا گرام) و دیگر برنامه ها تبلیغات فروشی و خدماتی خود را کنید و از طریق این شبکه ها به سرعت بتوانید مشتری و بازدید کننده جذب کنید.

یکی دیگر از راه های تبلیغات آنلاین بک لینک (لینک خارجی) گرفتن از سایت های دیگر می باشد. که شما با مراجعه به این دسته وب سایت ها، به صفحات سایت خود لینک داده و از طرف آن سایت بازدید کننده را به سایت خود هدایت می کنید.

پس تبلیغات آنلاین فراموش نشود یا یک عمل بیهوده در نظر نگیرید و سریعاً بعد از راه اندازی سایت تبلیغات خود را شروع کنید تا بازدید کننده به سمت سایتتان هدایت شود.

با اضافه کردن هشتگها به پست هایتان که صفحات وب سایت شما را تبلیغ می کنند، می توانند کمک شایانی به صفحات شبکه های اجتماعی تان کند تا کاربران توسط جستجو محصولات و خدمات خیلی سریع تر صفحات شما را کشف کنند.

افزایش ترافیک سایت با تولید محتوای تخصصی

موتور جستجوگر گوگل به سایت هایی که حوزه فعالیتشان در یک زمینه است، بسیار توجه می نماید. پس به منظور افزایش ورودی از گوگل و ترافیک سایت بایستی از مطالب تخصصی بهره گرفته شود. استفاده از مطالب تخصصی این امکان را فراهم می آورد تا گوگل به وب سایت ارزش بیشتری دهد.

استفاده از پاپ آپ ها و صفحات فرود

یکی دیگر از استراتژی هایی که می توانید به آپشن های سایت خود اضافه کنید، پیاده کردن فرم هایی به صورت پاپ آپ و فرود می باشد. که این کد ها شامل کد های تخفیف، دانلود یک راهنمای رایگان یا شروع انجام فعالیت های جدید و از این قبیل موارد می باشد.

که کاربر وقتی که وارد سایت گردید و بعد از چند لحظه که در سایت در حال گشت و گذاری است چشمش به این فرم که به صورت پاپ آپ فرود ظاهر می شود بیافتد و شما هم تخفیف های محصولاتتان را به کاربر از این طریق نمایش دهید.

این عمل وب سایت را پر بازدید و فروش محصولات را بالا می برد و کاربر همیشه سایت شما را جزء سایت های مورد بازدید در طول هفته قرار می دهد و به آن سری می زند.

پس تا می توانید از این فرم ها در سایتتان استفاده کنید و سایت را همیشه برای مشتری با خبرهای فوری شگفت انگیز کنید. فقط در ظاهر سازی این فرم ها دقت لازم را به کار ببرید و فرم های شکیل با فونت و تصویری مناسب برای کاربر آماده کنید.

یک نکته که در مورد این موضوع باید گفت این است که وجود پاپ آپ و صفحات وب در سایت خوب و عالی است ولی به اندازه باشد تا موجب عصبی شدن و فرار کردن کاربر از سایت نشود.